Po kliknięciu w ten obiekt można wysłać e-mail
Copyright © 2012 by
IMK - J. Data
All Rights reserved
jdata@kki.pl
Ogłoszenia i aktualności
Poczuli góry

Członkowie Polskiego Związku Niewidomych, mieszkający w powiecie gostyńskim, odbyli trzydniową niezapomnianą wycieczkę w Karkonosze. Prezes powiatowego koła PZN w Gostyniu Janina Karpińska tak wspomina pierwszy dzień wypadu do perły Karkonoszy - Karpacza: - Zebraliśmy się, pełni pozytywnej energii, na placu przy dworcu PKS w Gostyniu, by wyruszyć w drogę na wycieczkę do Karpacza. Była siódma rano, gdy autobus ruszył. Do Karpacza dotarliśmy około godziny jedenastej. Po zakwaterowaniu w pensjonacie „Morskie Oko”, spotkaliśmy się z naszą przewodniczką i pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby zwiedzić tamtejszą hutę szkła i posłuchać, jak powstaje szkło i wyrabiane z niego piękne wazony i ozdoby. Dowiedzieliśmy się wielu ważnych rzeczy o produkcji szkła i wszyscy byliśmy pod wrażeniem, tego co poznaliśmy w hucie. Po obiadokolacji przyszedł czas wesołej integracji.

Następnego dnia członkowie gostyńskiego koła PZN zwiedzali różne ciekawe miejsca i zabytki Karpacza np. kościółek Wang, zaporę, wodospady oraz odpoczywali w pijalni w Cieplicach, spacerowali po przepięknym parku oraz odwiedzili Szklarską Porębę, zatrzymując się dłużej przy wodospadzie „Szklarka”. A po kolacji nadszedł czas na niespodziankę. Prezes Karpińska wspomina: - Właściciel autokaru, który nas przywiózł do Karpacza, zorganizował specjalnie dla nas wieczorek taneczny i karaoke. Niespodzianka się udała, bo świetnie się bawiliśmy.

Trzeciego dnia przyszedł czas odjazdu, ale droga powrotna przyniosła też wiele sympatycznych wrażeń. W miłej knajpce poczęstowano Gostyniaków pysznymi deserami, na deptaku obkupili się wszyscy oscypkami. Na dłużej zatrzymano się w „Muzeum Miniatur”. Wszyscy robili sobie zdjęcia z pomniejszonymi budowlami z całego świata. Po powrocie do Gostynia około godziny 20:00. podziękowano właścicielowi firmy przewozowej „Broniarz” - za bezpieczną i wygodną jazdę mercedesem „Sprinter”.

Zorganizowanie wycieczki było możliwe dzięki dofinansowaniu przez gminę Gostyń, Powiat gostyński oraz gminę Pępowo. Środki, organizator - zarząd Polskiego Związku Niewidomych koło w Gostyniu - pozyskał w drodze otwartych konkursów. Wsparcia udzieliło też PCPR w Gostyniu.